Pentru început, te poți prezenta pentru noi în câteva cuvinte?
(Nume, de unde a pornit pasiunea ta pentru design graphic)
Mă numesc Alina-Maria Nuțiu, am 30 de ani și sunt Art Director la The Factory Network, în Cluj-Napoca. Pasiunea pentru design grafic a apărut din dorința de noi provocări. Absolvind Liceul de Artă din Târgu Mureș, aveam deja cunoștințe de bază despre pictură, compoziție, desen, grafică, așa că am ales să urmez Facultatea de Arte din Timișoara, secția Design Grafic. Realizând faptul că între designul grafic și interesele unui bussines de a face profit, imaginea artistică are un rol primordial, am înțeles importanța mesajului vizual și emoțional pe care un material publicitar trebuie să îl transmită.
Ne poți spune povestea ta? Cum ai început să colaborezi cu Curaprox?
Colaborarea cu Curaprox a început acum 2 ani, de când lucrez ca și Graphic Designer la The Factory Network. Printre primele proiecte au fost cele de design și product placement pentru diverse postări, pentru canalele social media Curaprox Schweiz și International. Apoi, am început să creez animații pentru diverse campanii sau zile speciale, printre cele dragi mie fiind “The CURAPROX Christmas Grinch Tooth Story” de anul trecut și “ABC” care este în desfășurare pe Curaprox Schweiz și Germany.
Povestește-ne câte puțin despre stilul pe care îl abordezi, influențe?
Stilul Flat, Minimalist l-am folosit deseori în creațiile pentru social media. Designul periuțelor Curaprox și paleta bogată de culori sunt puse ușor în valoare pe background-uri simple, colorate. Ultima campanie la care lucrez, “ABC”, constă într-o serie de ilustrații și animații și este realizată în stilul pop-art, cu influențe din lucrările lui Roy Lichtenstein.
Lucrând cu plăcere la fiecare proiect și adaptându-mi imaginația la diferite stiluri, am încercat prin mesajul vizual și emoțional să conving potențialul client de necesitatea de a avea produsul.
Spune-ne despre procesul de creație al noii Ediții de Periuțe Duo Curaprox? Cum a luat naștere?
La începutul anului 2018, am primit propunerea de a crea designul de ambalaj pentru noua ediție limitată pentru copii, care să aibă un aspect social. Am fost foarte încântată de această oportunitate și am început să lucrez la câteva idei de ilustrație.
Propunerea acceptată e cea în care copii de mai multe nații se țin de mână în jurul globului pământesc. Ideea a fost să ilustrez artistic, cum igiena orală este cea care conectează copiii, indiferent de nație, țară sau continent.
Atfel, având grijă de dinți și gingii, cu ajutorul periuței Curaprox, copiii vor avea curajul să zâmbească și să râdă din suflet, ceea ce o pot face doar dacă sunt sănătoși și fericiți.
Pe viitor, iti vei mai dori sa colaborezi cu echipa Curaprox?
Bineînțeles! E o plăcere să lucrez atât cu echipa, cât și cu produsele Curaprox!
Pentru final, ce le transmiți celor care sunt la început în domeniul de design graphic?
Le-aș transmite să învețe bazele compoziției, să experimenteze cât mai mult, să lucreze la cât mai multe proiecte, ca să acumuleze experiență și să descopere ce le place, iar apoi să se specializeze pe ramura aleasă și să dea tot ce au mai bun, indiferent de cât de greu sau ușor este. Uneori, e dificil, fie trebuie să te încadrezi în deadline-uri strânse, fie trebuie să lucrezi strict după indicațiile atente ale clientului, care nu întotdeauna sunt cele mai bune, dar indiferent de situație, să încerce să facă o lucrare de calitate sau să nu o facă deloc. Munca unui graphic designer este văzută de multă lume, local sau internațional, fie că este în mediul online sau offline, e important ca ea să fie întotdeauna o lucrare de calitate. Este un domeniu vast și frumos, în care fiecare proiect este o nouă provocare.
Interviu realizat de Mihaela Ionita